2121069427     Χαϊδάρι    

Εσύ με τι γεμίζεις το στομάχι σου ;





Ο  Προφήτης صلى الله عليه وسلم είπε: 
مَا مَلأَ آدَمِيٌّ وِعَاءً شَرًّا مِنْ بَطْنٍ بِحَسْبِ ابْنِ آدَمَ أُكُلاَتٌ يُقِمْنَ صُلْبَهُ فَإِنْ كَانَ لاَ مَحَالَةَ فَثُلُثٌ لِطَعَامِهِ وَثُلُثٌ لِشَرَابِهِ وَثُلُثٌ لِنَفَسِهِ 
«Ο υιός του Αδάμ (ο άνθρωπος)  δεν γεμίζει κανένα δοχείο χειρότερο από το στομάχι του. Είναι αρκετό για τον υιό του Αδάμ να τρώει ποσότητα έτσι ώστε να τον κρατάει όρθιο (και δυνατό). Και αν πρέπει (και θέλει) να το γεμίσει τότε ας γεμίσει το ένα τρίτο του στομαχιού με φαγητό, το τρίτο με ποτό (νερό, χυμό κτλ), και ένα τρίτο με αέρα (να μπορεί να ανασαίνει κανονικά)» {Τιρμιδί, νο. 2380 – αυθεντικό από το ασΣαχίχα νο.2265} *
 
Αλήθεια, εσύ έχεις αναρωτηθεί  με τι γεμίζεις το στομάχι σου ;
Κι όντας το χειρότερο  δοχείο όπως διαβάσαμε και παραπάνω μηπώς θα έπρεπε να μην το πολυγεμίζεις ; Να το αφήνεις να ξεκουράζεται και να αναπνέει ;
  Μερικές μπουκιές με ηρεμία και χωρίς άγχος σίγουρα είναι αρκετές για το επόμενο 3ώρο με 4ώρο .Αν δε σου φτάσουν μπορείς να ξαναφάς, αλλά αυτή τη φορά  να επιλέξεις σωστά την ποιότητα της τροφής σου και σίγουρα την ποσότητα. Μερικά φρούτα και μια χούφτα ανάλατοι ξηροί καρποί , λίγο γιαούρτι με καρύδια και μέλι  , μια γευστική σαλάτα  , ένα κοκτέιλ φρούτων με γάλα στο μπλέντερ , χουρμάδες ανοιγμένοι στη μέση και γεμισμένοι με ταχίνι και καρύδια ή μπουκίτσες μπανάνας αλλειμένες με ταχίνι και μέλι είναι μερικά απο τα καλύτερα σνακ τα οποία ταιριάζουν σε όλες τις περιστάσεις.Υπάρχουν τόσα διαφορετικά είδη ξηρών καρπών που είναι σχεδόν βέβαιο οτι θα εκλπηρωθούν οι γευστικές σου αναζητήσεις.Εαν τους συνδιάσεις μαζί με αποξηραμένα φρούτα χωρίς ζάχαρη και  ειδικά αν επιλέξεις τους χουρμάδες , τότε θα έχεις δημιούγησει μια εξαιρετική επιλογή , τόσο θρεπτική και συνάμα διαιτητική .
      Να χωρίζεις λοιπόν το στομάχι σε 3 μέρη , το πρώτο μέρος να το γεμίσεις με φαγητό , το δεύτερο μέρος με υγρά και το τρίτο μέρος με αέρα ! Πόσες φορές ,όχι μόνο δεν μπορείς να αναπνεύσεις απο τη μεγάλη ποσότητα φαγητού που έχεις φάει αλλά είναι  φορές που έχεις ξεκουμπώσει και το πάνω κουμπί από το παντελόνι σου .Θυμήσου τα συναισθήματα που ένιωθες πριν ξεκινήσεις να τρώς και μετά , αφού τελείωσε η μάχη με τα πιρούνια και μην το ξεχάσεις ποτέ. Την επόμενη φορά συγκρατήσου , όλα είναι στο μυαλό σου και στις σκέψεις σου .Και η αλήθεια είναι ότι η ανάγκη σου για μεγάλες ποσότητες  φαγητού είναι πλαστή . Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο, αλλά ταυτόχρονα θέλει και υπομονή με αυτόσυγκράτηση. Χαρακτηριστικά που καλό θα σου κάνει  να τα καλλιεργήσεις όχι μόνο στην διατροφή αλλά γενικότερα σε όλους τους τομείς της ζωής σου . Με αυτή την αλλάγη στη ζωή σου και με την επιλογή αυτού του διατροφικού μοντέλου μόνο κερδισμένος/η θα βγείς .Δυστυχώς η κακή διατροφική σου συμπεριφορά σε συνδιασμό με το άγχος που σε διακατέχει, είναι ένας μονόδρομος και μάλιστα με  αδιέξοδο στην εκάστοτε νόσο .Και δεν υπάρχει κάτι πιο σημαντικό που μπορείς να κάνες για τον εαυτό σου σε διατροφικό επίπεδο πέρα απο την πρόληψη! Φροντίζουμε για να έχουμε.
Θα επιμείνω λοιπόν στο να μειώσεις την ποσότητα του φαγητού σου και να οργανωθείς  καλύτερα  έτσι ώστε  να εντάξεις και την ποιότητα στον καθημερινό τρόπο ζωής σου.

Tip Diet Overall: Δοκίμασε μια μέρα να φας κανονικά ,όπως τρως στην καθημερινότητα σου δηλαδή. Για κάθε ποσότητα φαγητού που έφαγες να βάζεις άλλη τοση σε ένα πιατο που θα έχεις στην ακρή .Στο τέλος της ημέρας θα εντυπωσιαστείς από αυτό που έχεις  καταναλώσει.Στείλε μας την φωτογραφία του πιάτου σου μαζί με  τα σχόλια  και τις εντυπώσεις σου  . Είναι σημαντικό να καταλάβεις οτι ναι όντως τρώς περισσότερο απο το επιτρεπτό , κι αν είσαι κι όλη μέρα  καναπέ - κουζίνα , τότε ναι όντως επάξια τα πήρες τα κιλά.Μην φοβάσαι όμως  έχοντας τα σωστά κίνητρα και θέληση το πρόβλημα σου μπορεί να λυθεί οριστικά.

Μέχρι την επόμενη φορά 
Μπαρακαλλάχουφικουμ
Diet Overall

*Ευχαριστώ τον Άχμεντ Ελντίν (www.islamforgreeks.gr) για την ακριβή μετάφραση του χαντίθ και την υπόδειξη των σωστών πηγών .

2020 λοιπόν και όπως κάθε νέα χρονιά, τώρα είναι η περίοδος που βάζουμε τους στόχος μας για το νέο έτος!

Στις περισσότερες λίστες θα βρούμε και το "θα ήθελα να έχω σωστότερη, πιο υγιεινή διατροφή και να χάσω λίγα κιλά".

Πριν καταγράψεις τους στόχους σου μην ξεχνάς ότι πρέπει να είναι ρεαλιστικός!

Τις περισσότερες φορές ο ενθουσιασμός μας οδηγεί να βάλουμε υπερβολικά φιλόδοξους στόχους και αυτό μας κάνει πιο επιρρεπείς στο να "τα παρατήσουμε". Ας έχουμε επιτεύξιμους στόχους που θα φέρουν έστω και μικρά αποτελέσματα. Η ευεξία, η απώλεια ακόμα και λίγου βάρους αλλά κυρίως το αίσθημα της επιτυχίας, θα είναι η κινητήριος δύναμη για το επόμενο  βήμα!

Δες μερικά tips που θα σε βοηθήσουν ώστε να μην μείνει στόχος αλλά να γίνει πραγματικότητα:


1. Βρες χρόνο για το πρωινό!  

Ένα πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά πρωινό όχι μόνο θα σε γεμίσει ενεργεία αλλά θα σε αποτρέψει από τα τσιμπολογήματα  ενώ ταυτόχρονα θα ενεργοποιήσει τον μεταβολισμό σου για απώλεια βάρους.

2. Μείωσε την πρόσληψη ζάχαρης

Προσπάθησε να ελαττώσεις τη ζάχαρη - όσο και αν η αρχή είναι δύσκολη το αποτέλεσμα θα σε αποζημιώσει! Δες το δείκτη της ζυγαριάς να κατεβαίνει και την ενέργεια σου και την υγεία σου να εκτοξεύονται!

3. Πιες πιο πολύ νερό!

Κάνε το νερό σου σύμμαχο στην προσπάθεια σου να χάσεις βάρος και να παραμείνεις υγιής. Είναι πολύτιμο για όλα τα ζωτικά σου όργανα και για την ενεργοποίηση του μεταβολισμού σου. Μην ξεχνάς ότι πολλές φορές το αίσθημα της πείνας που νιώθεις είναι στην πραγματικότητα δίψα!

4. Σταμάτησε το αλκοόλ

Αντικατέστησε το βλαβερό για την υγεία σου αλκοόλ με χυμούς ή αναψυκτικά χωρίς προσθήκη ζάχαρης. Σε καμία περίπτωση το αλκοόλ δεν σε βοηθάει πραγματικά να περάσεις καλά αλλά το να μην πιεις αλκοόλ σίγουρα βοηθάει το σώμα σου να παραμείνει υγιές, να μειώσεις τους πονοκεφάλους, να έχεις όμορφο δέρμα και να μην επιβαρυνθείς με επιπλέον θερμίδες

5. Προσπάθησε να τρως λιγότερο απ' έξω

Αν και πολλές φόρες αποτελεί την εύκολη λύση μην ξεχνάς ότι επιλέγοντας έτοιμα γεύματα (ακόμα και προτιμάς υγιεινά πιάτα) ποτέ δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για την ποιότητα των πρώτων υλών και την διαδικασία μαγειρέματος. Επιπλέον οι άπειρες λαχταριστές επιλογές του μενού αυξάνουν την πιθανότητα να παρασυρθείς και να καταναλώσεις πολύ μεγαλύτερες ποσότητες.

6. Μαγείρεψε περισσότερο νόστιμα και υγιεινά

Θα βρεις χιλιάδες συνταγές για να εμπλουτίσεις τις μαγειρικές σου ικανότητες με υγιεινά υλικά, πρωτότυπους συνδυασμούς και απολαυστική γεύση

7. Αύξησε την σωματική άσκηση

Μια πολύ καλή ιδέα είναι να ξεκινήσεις μία νέα δραστηριότητα που θα σε απομακρύνει από την καθιστική ζωή. Ατομικές ή ομαδικές, σε κλειστό ή ανοιχτό χώρο, ήπιες ή πιο ενεργητικές οι επιλογές είναι τόσες πολλές που σίγουρα θα βρεις μία να ταιριάζει σε εσένα και να ενταχθεί στη ρουτίνα σου.

8. Μικρές αλλά σημαντικές αλλαγές στην  καθημερινότητα σου θα σε βοηθήσουν να επιτύχεις το στόχο σου χωρίς να στερηθείς καθόλου. Για παράδειγμα, προτίμησε:

- χειροποίητες μπάρες δημητριακών αντί αυτές του εμπορίου

- φυσικούς χυμούς  λαχανικών και φρούτων αντί αναψυκτικά

- χειροποίητο ποπ κορν αντί γαριδάκια και πατατάκια

- γιαούρτι με φρούτα και ξηρούς καρπούς αντί γλυκά επιδόρπια

- Τσάι ή κακάο αντί ρόφημα σοκολάτας

Ο καθένας ξέρει πως οραματίζεται τον εαυτό του και τα διατροφικά όρια του, αλλά ένας ειδικός μπορεί να βοηθήσει και στην ισορροπία αλλά και στη δέσμευση πίσω από το κάθε στόχο.

Αν θέλετε συμβουλές σχετικά με τη διατροφή και το διαιτολόγιο σας, κλείσετε ραντεβού με τη διαιτολόγο - διατροφολόγο Λένια Φραγκίσκου, καλώντας στο 2121069427 ή 6992360395.