2121069427     Χαϊδάρι    

Εσύ με τι γεμίζεις το στομάχι σου ;





Ο  Προφήτης صلى الله عليه وسلم είπε: 
مَا مَلأَ آدَمِيٌّ وِعَاءً شَرًّا مِنْ بَطْنٍ بِحَسْبِ ابْنِ آدَمَ أُكُلاَتٌ يُقِمْنَ صُلْبَهُ فَإِنْ كَانَ لاَ مَحَالَةَ فَثُلُثٌ لِطَعَامِهِ وَثُلُثٌ لِشَرَابِهِ وَثُلُثٌ لِنَفَسِهِ 
«Ο υιός του Αδάμ (ο άνθρωπος)  δεν γεμίζει κανένα δοχείο χειρότερο από το στομάχι του. Είναι αρκετό για τον υιό του Αδάμ να τρώει ποσότητα έτσι ώστε να τον κρατάει όρθιο (και δυνατό). Και αν πρέπει (και θέλει) να το γεμίσει τότε ας γεμίσει το ένα τρίτο του στομαχιού με φαγητό, το τρίτο με ποτό (νερό, χυμό κτλ), και ένα τρίτο με αέρα (να μπορεί να ανασαίνει κανονικά)» {Τιρμιδί, νο. 2380 – αυθεντικό από το ασΣαχίχα νο.2265} *
 
Αλήθεια, εσύ έχεις αναρωτηθεί  με τι γεμίζεις το στομάχι σου ;
Κι όντας το χειρότερο  δοχείο όπως διαβάσαμε και παραπάνω μηπώς θα έπρεπε να μην το πολυγεμίζεις ; Να το αφήνεις να ξεκουράζεται και να αναπνέει ;
  Μερικές μπουκιές με ηρεμία και χωρίς άγχος σίγουρα είναι αρκετές για το επόμενο 3ώρο με 4ώρο .Αν δε σου φτάσουν μπορείς να ξαναφάς, αλλά αυτή τη φορά  να επιλέξεις σωστά την ποιότητα της τροφής σου και σίγουρα την ποσότητα. Μερικά φρούτα και μια χούφτα ανάλατοι ξηροί καρποί , λίγο γιαούρτι με καρύδια και μέλι  , μια γευστική σαλάτα  , ένα κοκτέιλ φρούτων με γάλα στο μπλέντερ , χουρμάδες ανοιγμένοι στη μέση και γεμισμένοι με ταχίνι και καρύδια ή μπουκίτσες μπανάνας αλλειμένες με ταχίνι και μέλι είναι μερικά απο τα καλύτερα σνακ τα οποία ταιριάζουν σε όλες τις περιστάσεις.Υπάρχουν τόσα διαφορετικά είδη ξηρών καρπών που είναι σχεδόν βέβαιο οτι θα εκλπηρωθούν οι γευστικές σου αναζητήσεις.Εαν τους συνδιάσεις μαζί με αποξηραμένα φρούτα χωρίς ζάχαρη και  ειδικά αν επιλέξεις τους χουρμάδες , τότε θα έχεις δημιούγησει μια εξαιρετική επιλογή , τόσο θρεπτική και συνάμα διαιτητική .
      Να χωρίζεις λοιπόν το στομάχι σε 3 μέρη , το πρώτο μέρος να το γεμίσεις με φαγητό , το δεύτερο μέρος με υγρά και το τρίτο μέρος με αέρα ! Πόσες φορές ,όχι μόνο δεν μπορείς να αναπνεύσεις απο τη μεγάλη ποσότητα φαγητού που έχεις φάει αλλά είναι  φορές που έχεις ξεκουμπώσει και το πάνω κουμπί από το παντελόνι σου .Θυμήσου τα συναισθήματα που ένιωθες πριν ξεκινήσεις να τρώς και μετά , αφού τελείωσε η μάχη με τα πιρούνια και μην το ξεχάσεις ποτέ. Την επόμενη φορά συγκρατήσου , όλα είναι στο μυαλό σου και στις σκέψεις σου .Και η αλήθεια είναι ότι η ανάγκη σου για μεγάλες ποσότητες  φαγητού είναι πλαστή . Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο, αλλά ταυτόχρονα θέλει και υπομονή με αυτόσυγκράτηση. Χαρακτηριστικά που καλό θα σου κάνει  να τα καλλιεργήσεις όχι μόνο στην διατροφή αλλά γενικότερα σε όλους τους τομείς της ζωής σου . Με αυτή την αλλάγη στη ζωή σου και με την επιλογή αυτού του διατροφικού μοντέλου μόνο κερδισμένος/η θα βγείς .Δυστυχώς η κακή διατροφική σου συμπεριφορά σε συνδιασμό με το άγχος που σε διακατέχει, είναι ένας μονόδρομος και μάλιστα με  αδιέξοδο στην εκάστοτε νόσο .Και δεν υπάρχει κάτι πιο σημαντικό που μπορείς να κάνες για τον εαυτό σου σε διατροφικό επίπεδο πέρα απο την πρόληψη! Φροντίζουμε για να έχουμε.
Θα επιμείνω λοιπόν στο να μειώσεις την ποσότητα του φαγητού σου και να οργανωθείς  καλύτερα  έτσι ώστε  να εντάξεις και την ποιότητα στον καθημερινό τρόπο ζωής σου.

Tip Diet Overall: Δοκίμασε μια μέρα να φας κανονικά ,όπως τρως στην καθημερινότητα σου δηλαδή. Για κάθε ποσότητα φαγητού που έφαγες να βάζεις άλλη τοση σε ένα πιατο που θα έχεις στην ακρή .Στο τέλος της ημέρας θα εντυπωσιαστείς από αυτό που έχεις  καταναλώσει.Στείλε μας την φωτογραφία του πιάτου σου μαζί με  τα σχόλια  και τις εντυπώσεις σου  . Είναι σημαντικό να καταλάβεις οτι ναι όντως τρώς περισσότερο απο το επιτρεπτό , κι αν είσαι κι όλη μέρα  καναπέ - κουζίνα , τότε ναι όντως επάξια τα πήρες τα κιλά.Μην φοβάσαι όμως  έχοντας τα σωστά κίνητρα και θέληση το πρόβλημα σου μπορεί να λυθεί οριστικά.

Μέχρι την επόμενη φορά 
Μπαρακαλλάχουφικουμ
Diet Overall

*Ευχαριστώ τον Άχμεντ Ελντίν (www.islamforgreeks.gr) για την ακριβή μετάφραση του χαντίθ και την υπόδειξη των σωστών πηγών .

Αν θέλετε συμβουλές σχετικά με τη διατροφή και το διαιτολόγιο σας, κλείσετε ραντεβού με τη διαιτολόγο - διατροφολόγο Λένια Φραγκίσκου, καλώντας στο 2121069427 ή 6992360395.